Snö o jävelskap...

Nä fy hundan rent ut sagt! kan ni förstå att de snöar.. igen? va?! ska de lixom aldrig ta slut?!
de e ju faktiskt inte ens mysigt längre...
som vissa i bekantskapskretsen vet tydligen inte snön när det är nog!!

e nu hemkommen från stan o lunchandet me Miss D o Mr Monster. de blev krogen,, funkade väl men inte mer än så! hörde att dom hade kvar samma lunch-spellista som vi laddade ner på den gamla ?goda? tiden.. dumt o förnya de perfekta.. hehe!
tog en sväng förbis willys oxå, blev 3 kassar, ibland e de underbart me vagn :) allt får lixom plats i den, ungar, väskor, matkassar,, ja, ni förstår!
när vi kom hem hade hugo såklart somnat, la honom i vår säng o drog i jackan o skorna o greja, han va helt utslagen. gjorde inte en min ens...
o när de va gjort va de dags för mig att få av mig min jacka! för er som inte vet så HATAR ja min jacka.. dragkedjan e pajj så varje gång ja böjer mig, hoppar in i bilen etc så går den lixom upp,, NERIFRÅN..
men nu hade den lixom lossnat uppe vid halsen oxå så de gick inte o dra ner den...alls!
fick tillslut sätta mig på knä o Miss D drog den över huvudet! Och nu har den sjungt för siste gången!
om ni nu sitter o skakar på huvudet o undrar varför ja bara helt enkelt inte köpt en ny tidigare, så kan ja faktiskt tala om för er att ja har en ypperligt bra anledning till det.
det är nämligen så att om ja nu ska ha en NY vinterjacka så vill ja ju ha en just NY. inte förra årets... nu vill ja ju ha vårjacka,, de e ju inte så svårt att förstå!?
tydligen e de de för Vädersnubbarna på tv.n som bara lovar mer o mer snö....


en annan sak som ja inte tycker så värst mycke om e Sportlife! värsta skitgymmet i stan,, säkert på hela denna kusten! så ni som funderar på att skaffa kort där.. DON`T...


förresten mari, tror du har rätt! ja litar fullt på din proffesionella (stavning?) kunskap,, trots diverse påhitt i stallet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0