Fina minnen från förr...

Jag har noll motivation för att blogga, men ja ska göra ett försök!

Imrogon fyller mitt stora hjärta år! vi blir alltså lika gamla, för ett tag iallafall..
 
Tänk va annorlunda det är att fylla år nu än när man va liten?!
jag har många bra födelsedagsminnen,, men speciellt ett som ligger mig extra varmt om hjärtat..
jag minns inte hur gammal jag va men ja tror att ja skulle fylla 13-14 nånting!!!
kvällen innan dagen D somnade ja i vanlig ordning på soffan och blir som vanligt väckt o tillsagd att gå in o lägga mig... ja vinglar lite sömnfull in i rummet.... o va får ja se?!?!
Jo, ett helt NYTT rum!!!
Mamma och min fina syster hade sytt gardiner, sängkläder, små dukar, nya möbler o städstädat!!
det va så underbart fint o ja grät av lycka!!! ja va så otroligt lycklig och tacksam....
när jag tillslut somnade i mitt fina rum var jag nog den lyckligaste flickan i världen!
en annan grej ja kommer ihåg är när ja fick en ny säng. ja hade haft en sån me plankor under,, som gled isär typ varje natt o ja drasade i golvet typ jämt!
o när ja fick den nya fina goa sängen (som jag sen hade i ca 10 år, o Olivia efter mig) blev ja överlycklig. då va jag nog 9 kanske, eller 10?!
Ja kommer oxå ihåg när ja skulle på mitt första disco. ojoj, disco4u hette de o de va så spännande.
jag gick i 2.an!
när jag kom hem från skolan dagen då discot skulle va sa mamma att hon ville visa mig nått!
hon hade köpt en par tights, men en matchande body och kjol till!! o de va inte ens min födelsedag...
Ja va så stolt o självförtroendet va givetvis på topp när ja äntrade lokalen!
ja vann dessutom danstävling med tryckare som avslutning.. tror till o me att de va me Gnutten ja dansade ;)


Tack mamma, för allt fint du gjort för mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0