Att tänka på..

Den som jag är Jag har rätt att få vara just den som jag är, med allt jag har upplevt och de tankar jag bär. Jag har rätt att få trivas och bli vänligt bemött, och få vila om jag blir för trött. Jag har rätt att få höras...så sätt dig ibland, brevid mig och lyssna och håll i min hand. Utan bråk...utan skrik vill jag tala med dig, om det som är allvar för mig. Jag vill få skratta när jag känner mig glad, men ibland vara ensam bakom min fasad. Och ingen får håna eller reta mig för, hur jag ser ut eller det som jag gör. Alla är speciella...alla har nånting' bra, vi är värdefullla...hela livet...var da'. Och ingen får ta det ifrån mig nån' gång, genom hot...genom slag eller tvång. Jag har rätt att få vara just den som jag är, med allt jag har upplevt och de tankar jag bär. Och får jag följa de vägar som jag helst vill gå, finns det drömmar som jag kommer nå. Lisa, 7 år BRIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0