Svärmor,, ja kommer rocka!!

Ja hinner skriva ettlitet snabbt inlägg innan ja ska hämta min lilla prins!
Jag har pluggat och diskat, så lite har ja gjort iallafall!
Jag funderar på om ja o hugó ska ta oss en liten fika på vägen hem sen! en semla kna man ju alltid klämma i sig ju.. höhö! ja måste säga att bullarna häromdagen blev fantastiskt goda! det kan va de goaste vi bakat.. hugo va jätte duktig o gjorde 3 stycken heeelt egna.. allt från knåda, kavla, bre på vaniljsmör, rulla o så dela! det tog lite tid men de blev riktigt fina! så blir han inte fotbollsproffs, professor, modell eller geni så kan han alltid bli bagare..
det e lite ksrämmande de där,, att han ska bli vuxen.. ja brukar kolla runt lite på ett forum som heter Familjeliv (ni har säkert hört talas om den, de är där alla rabiata prettomorsor hänger för att göra livet surt o för att klaga på sitt jobbiga liv o sina jobbiga ungar), ja skiver sällan nått men om ja e på dåligt humör eller känner mig låg brukar ja läsa lite av trådarna som finns där, de får mig alltid att skratta (ja, så skrattretande e de flesta faktiskt).
iallafall, där finns de otaliga trådar me titlarna: Jag hatar min svärmor. Min sambos mamma tror hon äger honom. Min svärmor lägger sig i mitt liv osv..
Många anser att de lägger sig i barnuppfostran och så vidare,, men va ja tror att många glömmer är de faktsikt är tillsammans me DERAS söner eller döttrar!
Ens barn är väl alltid ens barn oavsett hur vuxna de e?
Jag kommer aldrig se Hugo som en jämnlik vuxen, han kommer för alltid vara min son, visserligen min vuxna son men ändå. han e mitt barn, jag har bärt honom i min kropp i 41 veckor, sedan i mina armar i flera år, ja har tröstat honom, matat honom, lekt med honom, lärt honom gå.. ja, ni förstår vart ja vill komma?!
Jag hoppas han kommer träffa en tjej (eller kille om det faller sig så) som är tillräckligt självsäker för att inte se alla som är i hans närhet som ett hot. I gengäld lovar jag att respektera deras privatliv och inte klampa på oanmäld, förstå att deras barn är mina barnbarn och endast ge råd när de ber om dem!!
jag lovar att se deras hem som just deras hem och att helt enkelt inte vara en crazy svärmor!!

 

jag ska redan trycka upp tröjor me denna text, som ja ska ge till alla Hugos flickvänner.. bara så att de fattar vinken lixom!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0