Status:

Ok, status just nu:

Vikt: 63 kg, alltså ca 9 kg upp (väger mig med skor så realvikt är 62 kg) alltså ner ca 1 kg sen sist men det va ingen fara! Vägde 64 när Hugo föddes.

Hb: ingen aning, men antagligen lite lågt. Inte mycket att göra åt nu.

Bebisens läge: enligt BM så är huvudet ner, dock är hon inte helt 100. Eftersom sparkarna är åt det hållet de är och ifall de inte ändras blir de en extra koll om några dagar.

Sf mått: lite osäker men ligger nu mitt i kurvan från att ha legat på övre o till o med lite över den.

Annars är allt superbra! Vill gärna ha vår bebis här nu,, e trött i kroppen (mer än vanligt) och öm lite här och var. Har haft en kanongraviditet. Trots illamående, förvärkar som började tidigt och foglossning (som blivit myyyycket bättre) så har ja ändå lyckats hinna med allt jag ville! Praktiken är så gott som klar och allt e fixat hemma.. De här sista dagarna unnar jag mig vila o lite tid för mig själv! Det är nog första gången i mitt liv jag gör de med gott samvete dessutom :) jag rensar mentalt bort tankar och funderingar som gör mig irriterad och upprörd och ringer min kära mamma stup i kvarten bara för att höra hennes röst... Och för att prata med nån vettig som känner mig och kan få ordning på mig när jag blir upprörd över folks beteende! För tro mig, det behövs..
Sen tänker ja även på vilka som betyder mycket för mig. På olika sätt har de olika roller i mitt liv, och jag är lycklig över att ha varenda en av dem..
Ett exempel är min kära Pillan. Hon har ställt upp för mig i skolan, lyssnat när ja klagat över allt och alla, men framförallt tagit ett stort lass med alla grupparbeten vi haft! Tack fina du, både jag och Anna är lyckligt lottade som har dig!

Nu ligger snittet på runt 40-50 läsare om dagen, vore kul o veta vilka ni är??!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hade ju aldrig klarat det utan dig! <3

2012-04-17 @ 21:11:27
Postat av: Emmelie

Och där hade det suttit fint med en magbild ;) 63kg, haha vad jag väger nu! Och då har jag ändå gått ner 22kg sedan förlossningen ;)

2012-04-17 @ 21:29:06
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0