Värden som e perfekta!

Idag hade jag besök inbokat hos barnmorskan! Som vanligt va alla värden kanon (Hb tog vi dock inte) och vågen visar 8 kg plus! Helt ok tycker ja.. Hjärtljuden låg på 150 och den (hon?) ligger inte alls rätt i magen! Men de e ju 6 veckor kvar så hon kanske vänder sig senare.. Hoppas jag!! Själv e jag ett sätesbarn som vägra lägga mig rätt och de slutade med kejsarsnitt,, vilket ja till varje pris vill undvika för egen del!

På mottagningen mötte ja en gammal kurs"kamrat" (vi va inte vänner direkt). Ja blir mörkrädd när ja tänker på att hon kanske ska få fler barn? Usch, hon klagade så över sina barn o kallade dem både de ena o andra! Nu menar jag inte att det alltid är en dans på rosor men att kalla dem jävla ungar (på offenligt forum för alla att se) för att de sov dåligt nån natt lr två är inte för mig ok! Att säga att man är trött och behöver lite paus är ett sätt man kan uttrycka sig på istället?! det ÄR tufft med små barn och orkar man inte så är fler barn ingen bra lösning.... Ett barn har man tur att få, inget man skaffar för att man inte orkar söka ett jobb lr fullfölja en utbildning lr försörja sig på annat sätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0