3 saker

På sista tiden har jag börjat irritera mig på saker! Egentligen småsaker och inget viktigt men ändån.
Saker jag stör mig på idag är:

1. Folk som inte har styrka eller mod att leva sina egna liv. De måste kopiera andra för att vara säkra på att de duger! Det kan vara allt från uttryck, klädstil, bloggstil eller familjeliv.. Ja, vad som helst i princip!! Skärp er o skaffa er en egen personlighet vettja!

2. Smitare! Ja, alltså dessa människor finns överallt! På jobbet, i bekantskapskretsen vilt främmande människor och så vidare. En smitare behöver inte vara bara lat (även om de e de ja tänker på just nu), en smitare kan även vara snål! Ni vet den som delar upp notan på kronan eller betalar hela notan med kort, tar allas kontanter inklusive dricks o äter i princip gratis. Det är den som måste gå på toaöetten så fort något gemensamt ska göras, är sjuk när man ska ses för samarbete eller aldrig kommer med egna ideer utan bara åker me på ett bananskal. En smitare är egoistiskt och i mina ögon ofta dumma i huvet.

3. Kindpussare! Ni vet typen: Heeej,* följt av halvtaskig kram o två kindpussar i luften medans de synar en uppifrån o ner och fäller en "snygga skor, vart har du köpt dem?" om ens gamla gympadojjer man slängde på sig i all hast för att slänga soperna*. Åh va många sådana vi har i denna stad! O alla e de tjejer.. Tjejer à la "ja kan inte gå ut utan tre timmar framför spegeln"-typen....

Ja, det här är några av sakerna ja stör mig på idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0