Hembesök

Idag har Bvc varit på hembesök! Helt onödigt tycker jag.. Hon hade ingen som helst koll på nånting, sa "han" några ggr och pratade om Hugo (han va inte hemma) som att hon kände honom utan och innan.. Myyyycket bättre än vi gör! Åh va ja kan störa mig på sånt. När folk pratat till en som om man är helt bakom flötet och inte vet nånting alls om nått!!
En annan sak är det här med amning,, det är en väldigt känslig punkt (för andra tydligen). Att hela tiden behöva förklara och utsäkta att man inte ammar för att på något sätt få deras godkännande till varför gör mig bara förbannad. Vad har andra med det att göra?! Varför e det så himla intressant?

Nu ska ja krypa upp i soffan med min lilla prinsessa o vila lite.. E helt slut!!!


Kommentarer
Postat av: Emmelie, mamma till Ebba och Hugo

Försök att inte bry dig! Men kan du inte byta bvc sköterska om det inte känns bra? Hur stor va skruttan när hon föddes?

De där med ammning alltså, jag tycker ju verkligen man ska göra det man själv känner sig bekväm med. Jag stormtrivs men hade jag inte gjort det så hade jag gett ersättning, tittar verkligen inte snett på folk som väljer att inte amma. Sen hoppas jag att folk inte kollar snett på mig som faktiskt GÖR de..

Kram

2012-05-03 @ 20:28:54
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Liza

Känner igen det där om att "be om ursäkt" för att man ger sitt barn ersättning!! Känns som ja behöver göra det fortfarande. Kan berätta på lördag om en sak på öf häromdagen. Ska bli kul å se er!! Kram

2012-05-08 @ 21:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0