Såhär gick det till:

Vad skönt det är att hon är här hos oss! Ja vet inte om ja har berättat om när och hur hon kom? Som ni vet e ja inte mycket för att prata om vissa intima saker, inte heller för att lägga ut kort på mig själv med magen i sådär.. Men en liten förlossningsberättelse kan ja bjuda på! Här kommer den:

Fredagen den 20/4.
06.15. Vaknar o e kissnödig, känner efter om de e nått pågång men nej, de va de inte..
06.30. Pablos kl ringer, han går o duschar medans ja o Hugo myser framför Bolibompa.
06.50. Pablo kommer ut ur duschen medans ja kommer på att ja inte packat bb-väskan. Börjar packa den när han kommer ut o han frågar pm de har börjat. Ja skrattar o säger tyvärr inte.
07.15 ringer o säger att Hugo ska va ledig me mig
07.30 ja känner att de e nått på gång i kroppen.. Har inte ont men känner ändå på mig att de snart blir en bebis.
08.00. Skickar P till jobbet med orden: ja kaaanske ringer hem dig, ha telefonen redo.
08.15 första värken.
08.18. Andra värken, förstår vad som e på gång o att det kommer gå fort. Ringer förlossningen i förvarnar, vi e välkomna när ja vill. Ringer även vfu.n o bokar samtalstider, hör av mig till tjejen som ja skulle hämta vagnen hos o säger att vi kommer nästa vecka. Ringer Sandra o av okar vår kvällsdate. Under denna tid kommer värkarna med va 2 1/2 minuts mellanrum och de är kraftiga.
09.00 ringer hem Pablo
09.30 ber Pablo ringa hit sin mamma. Duschar. Ringer förlossningen i säger att vi e där om nån timme
10.00. Farmor kommer o vi åker.
10.30 Pablo släpper av mig vid entrén till förlossningen o åker för att parkera bilen.
10.40 ctg-kurva ska sättas och hon hittar inga hjärtljud. Ja talar om mina misstankar att hon ligger fel. Hon känner efter o får tag i en fot. 6 cm öppen!
10.45 full rulle, ul görs, flera känner efter för att säkerhetsställa hur hon ligger, kanyler sätts i armen, prover tas, ca 8-10 personer i rummet o alla gör något samtidigt.
10.55 Framme vi operations bordet, får krystvärkar och 2 fötter är påväg ut. Det blir en väldans fart på akutteamet.
11.00 härifrån vet ja inte så mycket. Somnar gott!
11.13 en Emilia är född och får komma till sin mycket oroliga pappa.
Ca 15.00 ja får komma till BB och allt är över!!
Ja gott folk! Där har ni den.. Va tycker ni? Ja e rätt nöjd själv, men jag är glad att det var andra barnet. På nått sätt kände ja mig lugn hela tiden. Kanske för att ja innerst inne visste att hon låg fel trots att ingen tog mig på allvar....


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Oj va dramatiskt! Att dom inte lyssnade på dig!

2012-05-04 @ 16:06:23
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Ewa Broberg

Ja, hur skulle de se ut om de lyssnade på mamman... ;-) Vet flera som varit med om liknande - förstår att det inte alltid är så lätt att känna utifrån, men med dagens teknik med ultraljud osv är det ju faktiskt inte så svårt att kolla efter! Skönt att det gick bra i alla fall, och stort grattis till en underbar liten tjej! Antar att Hugo är jättestolt storebror! (åtminstone tills hon blir stor nog att sno hans leksaker...).

Ha det bra, kära kusin, hälsa alla!

Kram Ewa

2012-05-04 @ 16:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0